Zkouškové levou zadní aneb „letosužfaktzačnuvčas“

Zásada číslo jedna – pokud chcete začít včas, přestaňte číst náš článek, otevřete si učebnici a dejte se do toho :)

Ale k věci pro ty ostatní. Druhá půlka května je doba, když už nám všem docela solidně hoří za zadkem, ale ještě to není tak strašné, abychom museli nad učením trávit noci nonstop. Vyplatí se vytyčit a dodržovat pár zásad:

  1. Dobrý plán je základ státu

Ano, přesně tak. Tisíckrát omílané doporučení. Kdo z vás si ale plány poctivě dělá a dodržuje je? :P Na plánu není jenom důležité ho sestavit, ale taky se jím řídit. Pokud nestihnete denní dávku učení, i tak přejděte zítra na další otázku, k tomu, co jste vynechali, se vrátíte na konci nebo při opakování (kéž byste ho vůbec stihli, co? :P). Jinak bude váš skluz pořád narůstat.

Pozor! Plán by měl být reálný, tzn. měl by počítat s věcmi jako jídlo, spánek, odpočinek, prokrastinace…

  1. Dobrý spánek je k nezaplacení

Je to velmi lákavé. Dneska to trochu protáhnu, vydržím do 4. ráno, dojedu to, co jsem nestihl a zítra vstanu a budu zase stíhat, říkáte si. Tak takhle taky ne. Dopadne to tak, že 1. buď zítra nevstanete a zaspíte, 2. vstanete a budete unavení, takže nic neuděláte, 3. vstanete a zaspíte během odpoledne, takže se dostanete zas do skluzu. Na to pozor, takhle to řešte jen výjimečně. Dobrý spánek ničím neošulíte a mnohem víc vám dá, když budete odpočatí a učení poleze do hlavy líp, než když nad tím budete do noci poklimbávat.
PS – spánek neošulíte ani pomocí litrů kávy a různých podpůrných bobulí na zobání.

1

  1. Pořádně se nadlábněte

Tím nemyslíme přímo svíčkovou se šesti, ale něco lehčího, zdravého, chutného… Ve zkouškovém je často jídlo ta poslední radost, co ze života zbývá, takže si ho užívejte. Zavřete na chvíli učebnice a při jídle si odpočiňte. Taky myslete na to, že i po obědě musí hlava fungovat, proto se moc nepřecpávejte a volte spíš lehčí potraviny. Pokud budou bohaté na vitamíny (hlavně C), dodají vám energii a zmírní únavu. Také se při duševním vypětí, stresu a soustředění doporučují ořechy, kakaové boby (třeba ty v čokoládě :)), káva nebo ovoce a zelenina. Obecně kofein nezatracujme, určitě dokáže dodat spoustu energie, ale mysleme na to, že zapíjet celý den kafe energiťákem není úplně top. Přece jenom dojít na zkoušku a vypadat jak na speedu není zrovna fajn.

P1230568

  1. Vyvětrejte hlavu (a tělo)

Stačí se jít denně na půl hodiny projít, zaběhat, zaplavat, vyvenčit psa… Půl hoďka vás nespasí, ale vyčistíte hlavu a učení zase půjde o něco líp. Taky si nebudete připadat tak otekle a líně, jako když se po dvou týdnech zvednete od stolu.

  1. Nepořádek povolen

Chápeme, že ve zkouškovém je ten pravý čas na generální úklid, umytí oken a přestavbu nábytku, ale fakt to radši odložte. V rámci prokrastinace taky známe tyhle úklidové choutky :)


 

Takže naši milí zlatí WooGies, doufáme, že vám naše tipy aspoň trošičku letos ulehčí zkoušky (ano, naše tipy nejsou nic nového, všichni to podvědomě víme, ale opakování je matka moudrosti a vidět to napsané nikdy neškodí :)). Držíme palce a učení zdar!

PS: Autorka článku ví, o čem mluví – taky byla doba, kdy hojně využívala služeb nonstop studovny Masarykovy univerzity a živila se výhradně energy drinky :P

2

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>